środa, 17 maja 2017

#149 13 reasons why! - serial miesiąca


Hej tu Wiktoria! Dzisiaj o genialnym serialu, który pochłonęłam w zaledwie 3 dni!



"13 powodów" opowiada o samobójstwie nastoletniej dziewczyny.

 Nikt nie przypuszczał, że Hannah Baker odbierze sobie życie. Była zwyczajną licealistką, która dopiero zaczynała oswajać się ze szkolnym środowiskiem. Co ją skłoniło do popełnienia samobójstwa ? I tutaj pojawia się odpowiedź na to , dlaczego serial został tak zatytułowany.








Clay Jensen to przyjaciel nastolatki. To on otrzymuje zestaw kaset, na których są wyznania Hannah. Dziewczyna postanawia wyjawić na taśmie trzynaście powodów swojej tajemniczej śmierci.
Serial tak naprawdę opowiada równocześnie dwie historie - sa to losy Hannah przed popełnieniem samobójstwa oraz to co się dzieje teraz, gdzie wszyscy starają się pogodzić z odejściem głównej bohaterki.





Każdy odcinek to kolejny powód, dlatego też serial składa się z 13 odcinków. Odsłuchując kolejne kasety budujemy własne zdanie na temat wydarzeń o bohaterów, bo całość nie jest jednoznaczna. Każdy z Was będzie mieć inne wnioski i każdy zareaguje inaczej.
Emocje i problemy, które składają się na "13 powodów" sprawiają, że po obejrzeniu całości będziecie się zastanawiać nad tym co właśnie obejrzeliście. Serial porusza bardzo ważne kwestie, które na co dzień ignorujemy, udajemy, ze ich nie zauważamy. Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy, jak niewiele trzeba, by doprowadzić kogoś do niezwykle poważnej decyzji. Hannah opisuje to wszystko krok po kroku, przewidując zachowanie każdego z winowajców.
W serialu pojawiają się też bardzo drastyczne, mocne sceny, które moim zdaniem nie są odpowiednie dla młodszych oglądaczy.
Ostatnio dowiedziałam się, że wkrótce będzie 2 sezon " 13 reasons why" <3 Czekam z niecierpliwością. Jestem bardzo ciekawa o czym będzie.
Dajcie znać czy obejrzeliście ten serial? Wiem, że bardzo dużo osób, bo ten serial jest teraz bardzo popularny.
/Pozdrawiam

3 komentarze:

  1. Ja również czekam na 2 sezon :)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem w temacie bo ja nie ogladam seriali jakos nie mam na to czasu i chęci :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/05/jeansowa-koszula-i-biae-spodnie.html

    OdpowiedzUsuń