sobota, 14 października 2017

#185 Matura to bzdura?

Ten post piszę z myślą o osobach w moim wieku, lub młodszych (bo na starszych już chyba troszkę za późno) :P Jak wiecie jestem teraz w drugiej klasie liceum. Może się wydawać, że mam dużo czasu do matury i nie powinnam się nią teraz martwić. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że ten czas baardzo szybko leci i ani się obejrzę, a będę już w trzeciej klasie. Przeważnie te trzy lata decydują o tym, jak potoczy się nasze życie (i to jest przerażające).

 Idąc do szkoły średniej spróbuj się zastanowić, co chciałabyś robić w przyszłości. Wiem, że jest o wiele za szybko na podejmowanie takich decyzji, więc po prostu się zastanów.

Chciałabym Ci napisać o  mojej "złotej zasadzie", która mi pomaga. Jestem w klasie medialnej, a więc oczywiste (jak dla mnie) jest to, że nie będę zdawała rozszerzonej chemii, matematyki, czy fizyki. Na wakacjach trochę poczytałam o studiach i wyszło na to, że najlepiej zdawać 3 przedmioty rozszerzone. Już teraz wybrałam sobie; angielski, historię i polski. Ale dlaczego tak wcześnie?
  Dzięki temu, ze już wiem co chcę zdawać mogę się uczyć głównie z tych przedmiotów. 




To co teraz napisałam dla niektórych wydaje się banalne, a mimo to, większosć nie stosuje tej "zasady". Tylko dlaczego? Bardzo ciężko jest się super uczyć ze wszystkich przedmiotów które masz. Lepiej jest się skupić na tych kilku wybranych i do nich się przykładać, a w konsekwencji dobrze zdać maturę i dostać się na wymarzone studia. Reszta, jak ja to mówię, byleby na dwóję. Nawet jeśli będziesz miała dobre oceny z innych przedmiotów, na maturze się to nie liczy. ;) Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam.

Koniecznie daj znać do której klasy chodzisz, na jaki profil i co chciałabyś robić w przyszłości (o ile już wiesz) ;)
Pozdrawiam!

16 komentarzy:

  1. Jestem Weronika, chodzę do drugiej klasy na profil biologiczno-chemiczno-matematyczny i chcę zostać władcą świata.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą w 100 procentach. Świetne zdjęcia! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem tego samego zdania co ty, jestem w Twoim wieku, ale chodzę do technikum, więc będę zdawała maturę rok później niż Ty, ale też staram się skupiać na przedmiotach, które chcę później zdawać na maturze, jako rozszerzenia. :)

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatne rady na przyszłość jak dla mnie! Też obserwuję <3

    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń
  5. Chodzę do drugiej klasy liceum o profilu policyjnym :)
    Wybrane przeze mnie przedmioty na rozszerzeniu to matematyka, geografia i rosyjski :)
    Wstępne plany na przyszłość już mam, teraz czas na ich realizację!
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam jak bałam się matury :O ale teraz mogę śmiało stwierdzić, że w sumie to były jedne z łatwiejszych egzaminów w moim życiu, na studiach jest trochę gorzej :(

    katemi21.blogspot.com - mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Uczę się angielskiego, matematyki i historii! Najbardziej boję się tej rozszerzonej matmy :OO

    Zaobserwuj jak się spodoba♥Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie stresuj mnie, błagam! Jestem w klasie maturalnej na profilu lingwistycznym i matura to najczęściej słyszane przeze mnie słowo. Naprawdę staram się nie zwariować, ale czasami jest ciężko ;) Twoje rady raczej są dla mnie nieprzydatne, więc ja Ci coś doradzę - ucz się przedmiotów maturalnych systematycznie i rób porządne notatki. A te pozostałe przedmioty zepchnij na drugi plan. W ich przypadku nie ważne, kiedy zaczniesz się uczyć, liczy się ocena. Tu działa zasada ZZZ. Ale przedmiotów maturalnych ucz się z wyprzedzeniem, a nie wieczór przed sprawdzianem, i przeczytaj czasami kilka lekcji wstecz, żeby przypomnieć sobie materiał. No i, dziewczyno, podziwiam Cię za to, że zdecydowałaś się na historię - odważnie z Twojej strony ;) Powodzenia!

    ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za rady i życzę już teraz powodzenia na maturze! ;)

      Usuń
  9. Aghh ja jestem w drugiej liceum i chyba powinienem się ogarnąć z maturą. Nie mam żadnych planów na studia a chcę na nie iść. Toteż nie za bardzo nie wiem jakie rozszerzone przedmioty wybrać... Mam nadzieje że ogarnę się. Ale za pewne będzie za późno...

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem w drukiej klasie liceum i mam wybrane przedmioty, które chcę rozszerzać, ale totalnie nie wiem w jakim kierunku iść w przyszłości. Nie mam na siebie żadnego planu, żadnej wizji czy chciazby pomysłu. To zbyt ciezkie i męczące jak dla mnie, ale tak jak napisałaś to idzie w trybie nieubłagalnie szybkim i za chwilę będziemy siedzieć przed komisją.

    pozdrowionka, łączę się w bólu
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja akurat jestem po zawodówce i pracuje w 4 gwiazdkowym hotelu, nie zawsze trzeba miec wysokie wykształcenie czy mature aby zajśc daleko. :) Jednak cenie ludzi którzy to zdają bo dla mnie to naprawde trudny egzamin.

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/10/modnie-do-spania.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Matura już za mną i mogę powiedzieć, że wcale nie taka trudna jak ją malują, więcej stresu przeżyłam przez samo mówienie o maturze, niż podczas samego egzaminu, nie ma co na zapas się stresować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja dopiero będe miała maturę za ponad 2 lata. Historia - nie dla mnie haha. Powodzenia :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń