niedziela, 29 listopada 2015

#36 "Were, she went"

"Wróć, jeśli pamiętasz"


"Mogę cię stracić w taki sposób, jeśli nie stracę cię dzisiaj. Pozwolę ci odejść. Jeśli zostaniesz." 


W "Zostań, jeśli kochasz" Mia pozostała na świecie tylko z względu na obietnice Adama, która przymusiła go do opuszczenia jej.W tej części czas przenosi się 3 lata do przodu i główni bohaterowie faktycznie nie są już razem, a ich ścieżki zupełnie się rozeszły.
Tak jak w poprzedniej części historię śledziliśmy z punktu widzenia Mii, tak tym razem wszystkiego dowiadujemy się dzięki Adamowi. Krok po kroku odkrywamy, jak wyglądało jego życie po odejściu dziewczyny. Niestety nie było one wesołe Adam coraz bardziej zaczyna mieć wszystkiego dość. Muzyka, którą zawsze kochał i która nadawała sens jego życiu, stała się mu obojętna.
Uważam, że narracja z jego puntu widzenia dużo dała tej historii. Jeszcze nigdy nie byłam tak bardzo przekonana do męskiej narracji jak w przypadku powieści Gayle Forman.
Wiele złego mogę zatem powiedzieć o Mii. Nie do wiary jak bezdusznie potraktowała Adama, głupim wyjaśnieniem, że powinna umrzeć. To Adam zrobił wszytko, aby przeżyła. Tymczasem ona miała mu to za złe.
Zakończenie zdawało się być przewidywalne, aczkolwiek tym razem nie będzie szczęśliwego zakończenia. Może i dobrze. W końcu nie od dziś wiem, że w literaturze nie można mieć wszystkiego na raz, a szkoda, bo wizja tej sceny jest bardzo kusząca.   
Powieść "Wróć, jeśli pamiętasz" stanowi dowód na to, jak trudno jest nam żyć z konsekwencjami podjętych kiedyś decyzji i jak ciężko jest się pogodzić ze stratą czegoś, na czym zależało nam najbardziej na świecie.
Wbrew opiniom wielu osób gorąco polecam Wam tę książkę!
Pozdrawiam
/Victoria

23 komentarze:

  1. Boli mnie to, że w drugiej części nie są już razem.. :<
    Niebieska Izolda - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Do końca książki miałam nadzieję ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa, chociaż nie przepadam za romansami. Mam złe wspomnienia jeżeli chodzi o książki tego typu ;) Wspólna obserwacja? Ja chętnie. Jeśli nie masz też nic przeciwko to daj znać ;) Odwdzięczę się
    The balance of my life

    OdpowiedzUsuń
  4. czytałam ,super książka !

    obserwuje ,moze ty też ? :D

    wikujama.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham tą książkę! Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam film, książka podobno tez jest bardzo ciekawa ♥

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. O nie wiedziałam że jest taka książka :) "Zostan jesli kochasz" bardzo mi się spodobała wiec na pewno skusze się na "wróc jesli pamietasz" :)
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja oglądałam jak na razie tylko film pierwszą część i może dostanę książkę pod choinkę, a wtedy chętnie sięgnę po właśnie tą, drugą część. :)
    Co do obserwacji, to zwykle jestem na nie, ale masz dużo recenzji, co lubię, więc zgadzam się. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co. :) Akurat potrzebowałam jakiegoś nowego bloga do czytania, bo mam mało na liście.
      Co do obserwacji, to obserwuję jako: AnnieKathe

      Usuń
  9. oglądałam film, cudny!:*
    obserwujemy?)

    mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Film polecony przez koleżankę mnie zachwycił, dlatego muszę się zabrać za drugą część :D
    Zapraszam na nowy post http://ninaswarcewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam ją na feriach i bardzo mi się spodobała :) Nie mogę się doczekać filmu :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! klik

    OdpowiedzUsuń