piątek, 27 listopada 2015

#35 "Pozbierac sie jest dziesiec razy trudniej, niz rozsypac"

Hej :) Jestem świeżo po obejrzeniu ostatniej części Igrzysk śmierci, więc mogę się wypowiedzieć co nieco na temat tego filmu. Oceniam go 8/10.
 Reżyserem - podobnie jak w pozostałych częściach jest Francis Lawrence. 


Zacznijmy od efektów specjalnych, które moim zdaniem są naprawdę dobre, nie jest natomiast naszpikowany efektami komputerowymi - wielki plus. Film niekiedy trzyma w napięciu, każda sekunda, ruch, nawet najdrobniejszy gest może zadecydować o życiu bohaterów. Nasze serce zaczyna bić szybciej oczekujemy co się wydarzy. Moim zdaniem gra zarówno Liam`a Hemsworth, jak i Jennifer Lawrence jest bardzo dobra. Postacie idealnie wcielają się w sytuacje w jakich się znajdują i potrafią dobrze to ukazać. Nie możemy również zapomnieć o naszym mentorze- filmowym Haymitch`u, dzięki któremu film jest jeszcze lepszy. Fajne jest też to, że dialogi z ksiażki nie różnią się bardzo. 



Przejdźmy jednak do minusów. W książkach zawsze jest więcej informacji niżeli w filmie, jednak tutaj to już przesada. W drugiej części Kosogłosa wiele rzeczy jest skróconych, pominiętych - przez co nie możemy się połapać co, jak i dlaczego. Przykładowo, jak dla mnie ciekawym faktem było to, że zanim Katniss trafiła do Kapitolu, z zamiarem zabicia Snow`a, musiała przejść dużo szkoleń z innymi żołnierzami. Brała w tym udział również Johanna Mason, która ostatecznego treningu nie przeszła, ponieważ sala była wypełniona wodą . Spanikowała i nie zdała, gdyż w Kapitolu ją podtapiali- taki uraz. Moim zdaniem jeszcze trochę rzeczy mogliby tam "upchnąć". Druga sprawa to zakończenie.Tutaj to już po prostu wymysł autorki książki, więc nie możemy obarczyć tym filmu.  Ja jednak mam niedosyt, gdyż nie wiemy co stało się np. z Effie. Miałam również nadzieję, że to właśnie Gale będzie z Katniss .. No ale cóż.




Reasumując: Film jakoś bardzo mnie nie zachwycił, a samo zakończenie po prostu mi się nie podobało. Mimo wszystko nie żałuję, że go pooglądałam :)



Jak wasze wrażenia?



/Ewelina


ps Przepraszam za jakość zdjęć

22 komentarze:

  1. Zróbcie notkę o najlepszych stylizacjach (według Was) księżnej Diany, albo Kate :)
    Pliss :D jestem ciekawa ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam film. Bardzo mi się podobał.
    Jestem w trakcie czytania trylogii. Obecnie kończę pierwszą część, więc do Kosogłosa jeszcze daleko.
    http://themilqaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. No tak średnio bym powiedział tak średnio, film był ogólny, czasami nie wiedziałem o co chodzi, było za dużo pominiętych scen, choć niektórzy twierdzą że film był nie przewidywalny, ja twierdze odwrotnie, był przewidywalny, jako że ja niekryty krytyk oceniam film 5/10. To nie są już igrzyska śmierci te które były pokazane w 1 i 2 części. Dziękuje i pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wyrazenie swojego zdania, również pozdrawiam :-) !

      Usuń
  4. Najgorsze jak człowiek nastawi się na fajny film i się zawiedzie

    OdpowiedzUsuń
  5. Film zrobiony z książki traci wiele cennych wątków, niestety. Obserwujemy?
    MÓJ BLOG KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam na tym filmie , jest świetny ! :* .
    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Super blog! :)
    Jasne, zaobserwowałam, teraz ty :)
    http://arampampam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem jak ta historia się zakończy :)

    Kochana kliknęłabyś w link w poniższym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/11/dresslink-paszcz-z-biaym-futerkiem.html
    Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałam jeszcze ostatniej części, ale poprzednie były świetne :D
    Na pewno obejrzę tę :)

    Obserwuje i liczę na rewanż :))
    http://kari-blogg-kari.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę obejrzeć ;))
    blogbeznazwypenny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń