sobota, 9 stycznia 2016

#55 Odessa

Dzisiaj zrecenzuję wam książkę "Odessa", którą możecie znaleźć TUTAJ . Główną bohaterką jest właśnie Odessa, która bardzo pragnie odnaleźć swojego ojca, jednak jej matka robi co może, aby nie dopuścić do ich spotkania. Jak się potem okazuje Kaliope- bo tak się nazywa jej mama, jest jedną z muz. Ma ona bardzo dużo tajemnic, które Odessa z czasem odkrywa.

W książce są odniesienia do różnych postaci  historycznych np. Szekspira, Dostojewskiego itd, ale też mitologicznych. Również są wątki związane z innymi książkami np. Harry Potter.

Powiem szczerze, że gdy zaczynałam czytać książkę, to trochę się zniechęciłam. Moim zdaniem autor próbował książke upodobnić do Władcy Pierścieni. Znajdywałam wiele podobieństw.  Po drugie sytuacje  są bardzo, ale to bardzo przewidywalne. Czytając, można powiedzieć, że wiedziałam co będzie. Nie podobały mi się również niektóre dialogi.

Później w miarę możliwości wszystko się "rozkręciło" . Oczywiście nie można jej porównywać do takich ksiażek jak Hobbit, czy Harry Potter, ale jest całkiem niezła.

Jeżeli brakuje wam fantastycznych książek do czytania, to polecam wam właśnie Odessę. Wystawiam jej 5/10.




7 komentarzy:

  1. Trudno mi coś powiedzieć na temat tej książki, kiedyś zaczęłam ją czytać...na właśnie, tylko zaczęłam :D Pozdrawiam!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pierwszy podejściu do tej książki odłożyłam ją na półkę, nie jest w moim typie :(
    http://side-of-life.blogspot.com/ - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaję sobie z prawe z tego, że nie jest dla każdego :P

      Usuń
  3. Super post ;) Pytałaś o wspólną obserwację. Oczywiście ja już i liczę na uczciwy rewanżyk.
    Pozdrawiam!
    Mój Blog!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za fantastyką, wolę kryminały :)

    Obserwujemy? Daj znać.

    OdpowiedzUsuń