środa, 9 marca 2016

#82 Trylogia "Rywalki", "Elita:, "Jedyna"

Hej!

Dzisiaj zrecenzuję Wam Trylogię Kiera Cass. Wszystkie te książki wywarły na mnie pozytywne uczucia.



Zacznijmy od 1 części czyli: "Rywalki"




Bohaterów w tej książce jest naprawdę wielu, ale największą uwagę poświęcamy Americe Singer oraz przystojnemu i uroczemu księciu Maxonowi. 

America Singer, zwana Ami, należy do kasty Piątek, czyli artystów. Specjalizuje się w śpiewie oraz grze na różnych instrumentach, dzięki czemu może zarabiać, aby pomagać rodzinie w utrzymaniu się. Dziewczyna skrywa również pewien sekret, od dwóch lat spotyka się z Aspenem, którego kocha ponad życie. Wie jednak, że jej matka nie zaakceptowałaby tego związku, ponieważ chłopak pochodzi z rodziny z niższej kasty.
Eliminacje to konkurs o miłość księcia Maxona oraz koronę. Udział bierze w nim 35 dziewcząt, a każda ma swoje powody do tego, aby starać się zostać aż do samego końca. Każda młoda dama, będąca w odpowiednim wieku, pragnie znaleźć się w zamku i chociaż na chwilę poczuć się jak księżniczka. Każda… oprócz Ami. Mimo jej niechęci, zarówno jej rodzina jak i sam Aspen, namawiają ją, aby chociaż wypełniła zgłoszenie. Dziewczyna zgadza się, ale niechętnie. 


Gdy zostaje wybrana, dochodzi do wniosku, że niewiele ma do stracenia. Może przynajmniej dzięki temu zapomni o bólu, którego ostatnio doświadczyła. Dziewczyna jednak, nawet w najśmielszych snach nie spodziewała się, że Maxon może doprowadzić do tego, że zacznie zastanawiać się czy do tej pory kierowała się właściwą drogą. Co z tego wyjdzie?

Następna częścią jest "Elita"



Od momentu przybycia Americi do pałacu upłynęło już trochę czasu, a liczba kandydatek na przyszłą królową Illei stale maleje. Wydawało się, że bohaterka ma największe szanse na wygraną, jednak ostatnio książę Maxon poświęca równie dużo czasu innym dziewczętom, a zazdrosna America wyżala się na barkach dawnego ukochanego. Wychodzą na jaw okrucieństwa nie tylko króla, ale i całego systemu utworzonego przez pierwszego prezydenta nowego ładu. Eliminacje stają się coraz bardziej zawzięte, rebelianci stale atakują pałac. America wie, że już niedługo będzie musiała wybrać, czy woli księcia czy dawnego ukochanego, czy chce zostać wśród bogactwa i obłudy w murach pałacu czy może woli wrócić do skromnego domu i pogodzić się z rodowodem Piątki...

Rywalizacja powoli zbliża się ku końcowi. America jest jedną z sześciu dziewczyn, które walczą o tytuł królowej i żony księcia Maxona.

"Jedyna"


Z jednej strony byłam tak ogromnie podekscytowana wielkim finałem, że nie mogłam wysiedzieć na miejscu, a z drugiej ani trochę nie czułam się na siłach, by pożegnać ulubionych bohaterów raz na zawsze.
Ciężko uwierzyć, że to naprawdę koniec, ale jakby nie patrzeć, nie mogłam wymarzyć sobie lepszego finału. Seria skończyła się dokładnie tak jak powinna, a wszystkie nieukończone wątki doczekały się dopowiedzenia. 

Od razu mogę wyznać, że "Jedyna" jest moją ulubioną częścią z tej trylogii. Bardzo, ale to bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła i wywołała masę emocji. 

America jest jedną z czterech dziewcząt, które utrzymały się w ścisłej czołówce Eliminacji. Ukochana przez zwykłych ludzi, znienawidzona przez obecnego króla, dziewczyna wciąż nie jest pewna swych uczuć. A jednak nadchodzi moment ostatecznego wyboru, tym trudniejszego, że cały los Illei może spoczywać właśnie w rękach Ami. 

Czy dziewczyna powróci do swej dawnej miłości, czy zdecyduje się zostać królową i podjąć walkę o lepszy świat dla siebie i wszystkich mieszkańców Illei?

Odpowiedzi na te pytania uzyskacie po przeczytaniu tych książek. Naprawdę szczerze polecam !


Pozdrawiam
/Victoria



6 komentarzy:

  1. Te okładki są cudowne a rywalki są od dawna na mojej liscie do przeczytania :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com odpowiadam na każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie okładki zachęciły mnie do przeczytania tej serii :D

      Usuń
  2. Czytałam wszystkie części, nawet te dodatkowe opowiadania. Cudowna seria! Jedna z moich ulubionych <3
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz też jestem na etapie czytania dodatkowych ;)

      Usuń
  3. Jeszcze nie czytalam ale mam taki zamiar:)

    OdpowiedzUsuń