piątek, 17 marca 2017

#140 Odkrycie miesiąca! - woda brzozowa

W dzisiejszych czasach wykorzystanie wody brzozowej w różnych aspektach naszego życia staje się coraz bardziej popularne. Nie dzieje się tak bez powodu, woda brzozowa ma wiele cudownych właściwości i znajduje szerokie zastosowanie .
O wodzie brzozowej poinformowała mnie moja mama, która sama dowiedziała się od znajomej. Ze względu na to ze mam posadzonych duzo drzew brzozy, postanowiłam wypróbować tą metodę.

Sok/wodę z brzozy należy ściągać na początku wiosny, czyli w marcu i kwietniu, a nawet w lutym, jeśli pogoda dopisuje i nie ma już mrozów. Wtedy drzewo budzi się do życia i pobiera najwięcej wody z gleby, którą potem ściągamy jako sok brzozowy.


Zaczniemy od najpopularniejszego zastosowania wody brzozowej, czyli wpływ wody brzozowej na organizm, poprzez picie. Sok z brzozy jest bardzo bogaty w wiele cennych witamin i minerałów oraz posiada bardzo dużo  wartości odżywczych
Picie soku brzozowego polecane jest dla sportowców, którzy potrzebują dostarczać dla swojego organizmu wiele białka, kobiet mających problemy z układem moczowym, osób starszych, osłabionych, przy chorobach nerek, oraz wszystkich osób które w naturalny sposób chcą zdrowo się odżywiać oraz dostarczać cenne wartości odżywcze dla swojego organizmu
Według mnie smak nie różni się od zwykłej niegazowanej wody.
Wykorzystuje się ją też jako świetnie działający preparat w pielęgnacji włosów. Bardzo pozytywnie wpływa również na stan naszego zdrowia, wspomaga odchudzanie oraz zawiera wiele potrzebnych witamin oraz minerałów. Możemy stosować ją jak odżywkę do włosów lub wcierać podobnie do oleju używanego na włosy i zostawiać na całą noc.
Przede wszystkie woda brzozowa pobudza włosy do porostu, stąd możemy zaobserwować drobne tzw. baby hair, czyli małe włoski. Świetnie radzi sobie również z wypadającymi włosami, dlatego regularne stosowanie tego preparatu sprawi, że nasze włosy nie tylko będą lepiej odżywione i lśniące, ale przede wszystkim gęstsze i mocniejsze.Woda brzozowa poprawia również kondycję skóry oraz jej wygląd, może być wykorzystywana jako tonik na twarz lub w pielęgnacji całego ciała. Dostarcza skórze wiele cennych witamin i minerałów, odświeża oraz odmładza skórę oraz poprawia jej elastyczność. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że stosowanie zewnętrzne wody brzozowej może pomóc przy wybieleniu piegów lub przebarwień skóry.

Oczywiście woda ta ma jeszcze wiele innych zastosowań, ale chciałam się z Wami podzielić najważniejszymi dla mnie! Dajcie znać, czy słyszeliście o tym !

6 komentarzy:

  1. Słyszałam wiele dobrego na temat wody brzozowej. Sama nawet próbowałam w parku ściągnąć z jednej wodę, ale wiertło utkwiło mi w drzewie. Kupuję w sklepie sok z brzozy :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♡
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow nie wiedziałam że woda brzozowa ma tyle zastosowań! Muszę koniecznie wypróbować! :)
    pooositivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam nigdy wcześniej! :) Super post :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń